Wednesday, November 16, 2011

BANDUNG INDONESIA ~ PART 5 ~

okkkkk last day kami di bandung....flight ke Malaysia jam 1.30 ptg..so lps breakfast hubby call lobi utk suruh hantar kami ke airport..so lps bsiap2 kami pon snap la pic utk dijadikan kenangan..

menu breakfast kami..

bergaya sakan di hotel

i like dis pic

hmmm sbb pendek sgt aku coretkan utk hari ke 5 nie kn..meh ler aku sharing kat korg ape yg perlu korg tau k..layannnnn...........

Tips utk ke Bandung

1) Pasport 
pastikan korg buat pasport lbh awl..aku rekemen kat korg if korg gi dlm group (min 5 hingga 20  org xslp) better korg buat "group pasport sbb harga utk 1 group hanya rm200 shj.. jimatkn???

2) Air Port Tax
sape2 nk gi Indonesia diwajibkan membayar airport tax..airport tax nie xtermasuk harga tiket tau..4 infant yg seatnyer share dgn kita xde kene caj..air port tax nie kene byr mase kita nk pulang ke Malaysia..Harga airport tax di bandung ialah 75,000 rp per person...

3) Isi siap-siap Form yang diberi masa dalam flight tu..(arrival & departure)
If korg mls nk isi pas2 ble dah smpi ade org sana nk tlg isikan better jgn la bg sbbnyer dorg tlg bkn ikhlas ok..tp itu semua nk tips aka duit..

4) Di Indonesia termasuk la Bandung jika kita minta tlg semuanyer perlukan tips ok...
yg ni pengalaman aku sendiri la...mase  hari ke-4 aku di bandung..dan tetiba hujan agk lebat..ada la sorg mamat nie bg pertolongan kat aku (sbb aku dukung dania) nk payungkan aku ke teksi..last2 blh dia mintak duit..yg aku nie mati2 ingtkan free..aduyaiii nk xnak bg la 10,000 rp..

5) if nk guna pengangkutan di bandung
aku advise better korg guna blue bird sbbnyer blue bird nie xtipu..yg lain 2 main cekik darah jer..wallahualam..

6) Operating Hour utk Pasar Baru : 10 am -5 pm

7) waktu di indonesia
waktu di sana lewat ckit dr kita..if di Malaysia jam 8.00 pm dorg bru 7.00 pm...

8) sediakan  siap2 rate duit Malaysia dan duit rupiah

ni yg aku guna mse di sana..
okkkk itu shj if ade ape2 nnt aku tambah key..jmpe lagiiii love u allllllllll...peace : )

No comments:

Post a Comment